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Wie stellt der Arzt Karpaltunnelsyndrom fest?
Zur letztlichen Sicherung der Diagnose des Karpaltunnelsyndroms ist immer eine Untersuchung der elektrischen Leitfähigkeit des Nerven (NLG) erforderlich. Die Untersuchung wird im allgemeinen von Neurologen und Neurochirurgen durchgeführt und kann ohne Nadelelektroden weitgehend schmerzlos vorgenommen werden.
Was tun bei Verdacht auf Karpaltunnelsyndrom?
Ein Karpaltunnelsyndrom lässt sich gut behandeln. Im frühen Stadium gilt es, das Handgelenk zu schonen. Dabei hilft eine Schiene, die das Handgelenk in der Nacht ruhigstellt. Auch entzündungshemmendes Kortison wird in manchen Fällen verordnet.
Welcher Arzt bei Verdacht auf Karpaltunnel?
Erhärtet sich der Verdacht auf ein Karpaltunnelsyndrom, wird Sie Ihr Hausarzt an einen Neurologen überweisen. Dieser führt weitere Untersuchungen durch. Er wird etwa die Nervenleitgeschwindigkeit der Hand messen (siehe Abschnitt „Karpaltunnelsyndrom: Diagnose“).
What diseases can be detected by an EMG test?
Amyotrophic Lateral Sclerosis. Amyotrophic lateral sclerosis—ALS,or Lou Gehrig’s disease—is a progressive neuromuscular disease.
How do I interpret my EMG results?
The EMG results are generally based around the normal range of the specific muscle being tested so, without knowing what is normal for that area of the body, deciphering the results on your own can be almost impossible. The results of your EMG test should be discussed with a neurologist.
Why do I need an EMG?
An electromyogram test(EMG) is often performed when patients have unexplained muscle weakness. The EMG helps to distinguish between muscle conditions in which the problem begins in the muscle and muscle weakness due to nerve disorders.
Should I get a nerve study to confirm carpal tunnel?
Nerve conduction studies should be performed in patients presenting with possible carpal tunnel syndrome to assist diagnosis, and may need to be repeated at intervals in those managed conservatively. There is evidence that local corticosteroid injection is safe and effective for many patients, thereby avoiding or deferring surgical decompression.
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